Projektdatabase

Projektdatabasen indeholder alle de projekter, som ELFORSK har støttet med midler. Der er en kort introduktion af projekternes formål og kontakt information for de igangværende projekter. For de projekter, som er færdige, er der en slutrapport med resultater, som du kan down loade.

Viser 1 - 6 af 6
Projekt nummer
352-001
Projektperiode: 2020 - 2023
COWI A/S

I dette projekt testes potentialet for øget el-effektivitet og fleksibelt elforbrug i to lokale energifællesskaber i to almene boligbebyggelser i Hovedstadsområdet med store solcelleanlæg og tilhørende batterier. Projektet vil slutteligt vise, hvordan større boligforeninger, der ønsker at gå sammen i et energifællesskab, skal agere i forhold til den kommende lovgivning og hvilke virkemidler fra netselskaber og el-handlere, der vil være hensigtsmæssige.

Mind the gap
Projekt nummer
345-002
Projektperiode: 2013 - 2015
Living Strategy Consulting

Resultatet af projektet vil blive et vigtigt redskab for fremadrettet at opnå af overensstemmelse mellem beregnet og faktisk energiforbrug og ikke mindst, for at kunne tydeliggøre overfor byggeriets parter, hvilke parametre, der er af særlig betydning herfor.

Mind the gap
Projekt nummer
344-035
Projektperiode: 2012 - 2012
Living Strategy Consulting

I projektet er der analyseret data fra projektering og praktisk drift af en række repræsentative bygninger for kortlægning af omfanget af uoverensstemmelsen mellem anslået og faktisk energiforbrug.

Netværk sociale medier
Projekt nummer
342-048
Projektperiode: 2010 - 2012
Living Strategy Consulting

Projektet viser, at der er flere forskellige succeskriterier for, at et netværk fungerer godt og har motiverede deltagere, som ønsker at dedikere den nødvendige tid og ressourcer. Det er især helt afgørende, hvem der er med i netværket, at man får inspiration og nye idéer, og at man oplever at deltagelse i netværk giver indflydelse.

Teenagere
Projekt nummer
338-046
Projektperiode: 2006 - 2008
COWI A/S

I projektet er der udviklet et undervisningskoncept og et evalueringsværktøj. Praktiske undervisningsforsøg i ti 7.-9. klasser med efterfølgende evaluering af de seks klasser viser, at eleverne efter gennemført undervisning reducerer deres elforbrug med 15 % i gennemsnit og det specifikke standby forbrug med 36 %.