Projektdatabase

Projektdatabasen indeholder alle de projekter, som ELFORSK har støttet med midler. Der er en kort introduktion af projekternes formål og kontakt information for de igangværende projekter. For de projekter, som er færdige, er der en slutrapport med resultater, som du kan down loade.

Viser 1 - 8 af 8
Foto til ELFORSK projekt 352-015
Projekt nummer
352-015
Projektperiode: 2020 - 2023
DTU Fotonik

Projektet havde til formål at opnå ny viden om LED-produkters levetid ved brug af den nye EU-holdbarhedstest, der blev introduceret i 2021. Der er udviklet et nyt monitoreringssystem og et nyt automatisk testsystem til holdbarhedstest af LED-produkter.

Solceller, Øbro95
Projekt nummer
346-048
Projektperiode: 2014 - 2017
COWI A/S

Resultaterne af disse screeninger har dokumenteret, at PV-BAT hurtigt kan identificere den beboerøkonomisk mest fordelagtige dimensionering af solceller, batterilager og tilhørende invertere.

Fjernkølingsanlæg opstillet af HOFOR 343-056
Projekt nummer
343-056
Projektperiode: 2011 - 2013
COWI A/S

Med denne udgave af værktøjet vil det være muligt at analyse om samtidig produktion af varme og køling og brug af lagre kan gøre fjernkøling endnu bedre. Samtidig er det muligt at analyse betydningen af fleksible el- og varmepriser og se hvordan de kan udnyttes, herunder at beregne de mulige priser på varme og køling samt investeringer.

LED-Positivlisten DTU Fotonik 342-035
Projekt nummer
342-035
Projektperiode: 2010 - 2013
DTU Fotonik

Resultaterne omfatter test af et stort antal LED baserede erstatningslyskilder på det danske marked. Disse viser, at størstedelen af produkterne har en varm hvid farve og en god farvegengivelse, der lever op til kravene i EU’s Quality Charter. Derimod er energieffektiviteten af størstedelen af produkterne ikke på højde med kravene.

Teenagere
Projekt nummer
338-046
Projektperiode: 2006 - 2008
COWI A/S

I projektet er der udviklet et undervisningskoncept og et evalueringsværktøj. Praktiske undervisningsforsøg i ti 7.-9. klasser med efterfølgende evaluering af de seks klasser viser, at eleverne efter gennemført undervisning reducerer deres elforbrug med 15 % i gennemsnit og det specifikke standby forbrug med 36 %.